vrijdag 5 april 2013

ALWEER VERDRIET..............MAAR GELUKKIG OOK LEUKE DINGEN


Anderhalve week terug ging ik naar een kookcafe samen met collega's. We hadden een geweldig leuke avond en genoten van onze zelfgemaakte heerlijke hapjes.
Helaas bij thuiskomst stond mij zeer verdrietig nieuws te wachten, Ray zijn broer was plots overleden, een hartstilstand.
Vorige week is broer Glenn gecremeerd, hij is 60 jaar geworden....................


 
En dan was het Pasen, we zijn lekker met z'n tweetjes thuis gebleven om bij te komen van de verdrietige omstandigheden.
Ik maakte twee paaskaartjes à la Roos en stuurde ze naar lieve medeblogsters, ook maakte ik nog een geboortekaartje.



Dan bezocht ik samen met een vriendin van mijn moeder de hobby en handwerkdagen in Den Bosch. Ik had een gratis entreebewijs gewonnen bij CLAIRE. Helaas kon Claire zelf niet gaan en om die teleurstelling een beetje te verzachten kocht ik wat lint voor haar. het was een hele leuke, inspirerende dag !


Laatst was er bij mij op het werk open dag. Het viel op een zaterdag en dan is de dagbehandeling gesloten. Om de bezoekers toch een indruk te geven hoe het er daar aan toe gaat was mij gevraagd om die dag met een paar bewoners iets leuks te ondernemen in de ruimte van de dagbehandeling.


Dat was niet tegen dovemans oren gezegd, dus besloot ik alvast iets leuks te gaan maken voor Pasen.

 
Kijk eens hoe een schattige schaapjes de bewoonsters gecreéerd hebben.

 
Ik zocht buiten een tak waaraan blaadjes van vilt gelijmd werden, schaapjes eraan gehangen en een vrolijke paasversiering was geboren.
De bewoners hadden een leuke dag en..........ik helemaal!!!

 
Een tijdje terug bestelde ik vleugeltjes en maakte deze schattige engeltjes. Heel geschikt om aan iemand te geven die wel wat geluk kan gebruiken.

 
Van CAROLIEN ontving ik deze lieve kaart, en een zakje met bloemenzaadjes, zo lief van haar.
Dit alles zat in een zelfgemaakte enveloppe van papier uit een tijdschrift. Dat moest ik ook proberen en maakte er drie, er volgen er vast nog veel meer.............

 
Wij, Ray en ik, gaan nogal eens ergens een bakkie drinken en in veel van die zaakjes mag je gratis aanzichtkaarten meenemen. De afbeeldingen zijn vaak erg leuk, alleen achter op de kaart staat een hoop reclame enzo.
Dus beplakte ik de achterkant met een mooi papiertje en pimpte de voorkant een beetje op, en je hebt meteen weer een paar leuke kaarten om te versturen.

 
Haken doe ik ook nog, maar met mate want ik heb gewrichtsontsteking aan mijn handen en vingers waardoor ze stram, dik en pijnlijk zijn, vooral bij het opstaan 's morgens.
Zodra bovenstaand projectje klaar is laat ik het jullie natuurlijk zien.



Vorige week zaterdag zou ik naar de haakmiddag gaan, georganiseerd door NICOLE.
Ik keek er ontzettend naar uit, zeker na al die verdrietige dagen was dit een goede afleiding.
Maar helaas het was mij niet gegund, ik stond op met een vreselijk migraine aanval. Ik had nog wel een spuit gezet, maar dit mocht niet baten, dus Ray heeft Nicole gebeld om te zeggen dat ik niet kon komen. Ik heb een paar kadootjes voor Nicole want ze was jarig geweest, het muisje hierboven heeft er alles mee te maken, maar dit de volgende keer, eerst moeten de kadootjes aan Nicole gegeven worden, anders is de verassing er al af als ze het hier al ziet.

 

Zo ik ga een lekker bakkie maken met mijn nieuwe dolce gusto. Wat een heerlijke koffie kan je daar mee maken zeg. Ik drink dan ook niks anders meer hahaha.

 
Meiden een fijn weekend gewenst, maak er iets moois van !
Liefs Roos xxx

34 opmerkingen:

  1. Ach Roos wat een verdriet om te lezen dat je zwager zo plotseling overleed, heel veel sterkte, meis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend verdrietig, dat komt dan weer even heel hard aan. Wel fijn dat je veel afleiding hebt, heel belangrijk. x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Roos (en Ray) heel erg gecondoleerd met dit plotselinge verlies....heel veel sterkte!

    Je hebt prachtige dingen gemaakt!
    Fijn weekend! X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaaahh lieve Roos toch, gecondoleerd met het verlies van je zwager, ook voor Ray, met zijn broer, hoeveel ellende kan een mens hebben...
    Des de fijner is het als ik zie dat je nog lekker bezig bent, jammer dat je niet bij Nicole kon zijn, maar er komt snel nog wel zo'n gezellige haak dag..
    Geniet lekker van je lekkere koffie, en van deze dag!
    Liefs,
    Kimmie X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat verdrietig is dat nou , heel veel sterkte meis.

    Maar je hebt ook weer leuke dingen gemaakt.
    Gelukkig kun je daar je zinnen in verzetten.
    lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zit jullie niet mee geloof ik kwa familie verliezen. Daarom vanaf deze plek wil ik jouw en je dierbaren heel veel sterkte toewensen. Maar je hebt genoeg gehad dus mogen de betere tijden zich gaan aanbreken.

    knuf Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful crafts !
    Have a nice weekend.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Roos, ik heb zo aan jullie gedacht vorige week! Dankjewel voor je lieve kaartje, dat was echt niet nodig, maar erg lief.
    En wat leuk wat je met de bewoners geknutseld hebt, dat is jou echt wel toevertrouwd!
    Veel liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verlies, weer zo dichtbij; gecondoleerd beiden, heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke dingen heb je gemaakt, ondanks alle narigheid. Sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuke creatieve post! sterkte met het verlies van je zwager...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allereerst van harte gecondoleerd beiden, met het verlies van je broer en zwager! Heel veel sterkte!

    Wat mooi om te zien wat je met de bewoners gedaan hebt, wat zullen ze ervan genoten hebben!
    Heerlijk dat je een fijne dag gehad hebt op de beurs! Wel heel jammer dat het dagje naar Nicole niet door kon gaan.
    Jij ook fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey meis, wat een naar nieuws weer. Wel heerlijke plaatjes gelukkig.
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterkte.
    Je hebt het flink lastig de laatste tijd.
    Erg leuk muisje.
    De schaapjes ze zijn geweldig.
    Ik ga ze pinnen voor school.
    Super schattige kaartjes.
    De uiltjes van hier onder zijn geweldig.
    Had jr post gemist.
    Migaraine is vreselijk weet het.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ps had de engeltjes op de beurs in Den Bosch ook gekocht,
    Zo schattig.
    Gr

    BeantwoordenVerwijderen
  16. He jemig wat een verdrietig nieuws! Heel veel sterkte voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een verdriet,ik wens je veel sterkte toe.
    Ondanks alles heb je mooie dingen gemaakt.
    Groeten, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoeveel verdriet kan een mens verwerken in een korte tijd...Oneerlijk maar waar. Fijn dat je toch nog kan genieten van creatief bezig zijn-blijf dat vooral ook doen!!! Dank voor je mooie kaart en blogbezoekjes-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wij hebben elkaar al geschreven en heb ik je bedankt voor de mooie lintjes en lieve kaart die je me stuurde. Wat jammer dat je niet naar Nicole kon joh, was juist na zo'n nare week leuk geweest. Wat een goed idee van die kaarten. En die engeltjes zo schattig. 'K hoop dat je snel verbetering merkt in je handen, het moet nu maar eens gedaan zijn met die narigheid allemaal.
    Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  20. lieve Roos, hoop je binnenkort een keertje te zien!We vonden het ook erg jammer dat je niet kon komen, maar komt goed hoor! Wat ontzettend leuk die schaapjes die je hebt gemaakt zeg!! En nog zoveel andere leuke dingen! Hele dikke knuffel! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb je blog net ontdekt. Wat een verdrietig nieuws begon je mee. Maar wat maak je een ontzettend leuke dingen! Ik ben meteen volger geworden... :-) Die schaapjes zijn zo leuk en die engeltjes vind ik geweldig!

    groetjes,
    Marieke
    mamadoggie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik lees het net...wat heftig!!!
    Sterkte!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Aw very cute! - love the fairy lights and scruffy

    BeantwoordenVerwijderen