dinsdag 13 augustus 2013

FREUBELDINGETJES UPDATE



Hallo allemaal, hoe gaat het met jullie? Alles goed en freubelig hoop ik?
Het werd tijd voor een update, om te beginnen haakte ik deze hondjes, het is slechts een begin van vele, want het is een bestelling van ongeveer 50 stuks.................
Maar ik maak ook een simpelere versie van vilt.
De dame die ze besteld heeft wil ze geven als kerstgeschenkje, ze heeft namelijk een honden trimsalon.
Het moeten sleutelhangers worden, ik hoef mezelf voorlopig niet te vervelen.alsof ik daar tijd voor heb!!!
Vervelen???? Wat is dat????


BLAUWIE



BRUINIE 


ROZIE


Helaas zijn we alweer anderhalve maand terug uit Turkije, maar het was weer een geweldige vakantie !
Ik hou van dat land!
Achter deze prachtige slofjes zit een heel verhaal wat ik toch even wil delen.
Ray en ik waren foto's van elkaar aan het nemen, komt er een Turkse man op ons af met de vraag of hij een foto van ons moest maken.
Nou ja altijd leuk om er eens met zijn tweetjes op te staan toch?
Ray raakt met de man aan de praat en hoor ik hem plots zeggen : kom Roos we gaan ff wat drinken bij die man thuis..............
Ray liep met de man voorop en ik met zijn dochter erachteraan, het meisje sprak alleen Turks, dus veel werd er niet gezegd, destemeer tijd had ik om na te denken, zeg maar liever zorgen te maken over waar we eigenlijk mee naar toe gingen.
Allerlei senario's doemde in mijn gedachte op.....we worden bedwelmd of overvallen en beroofd......het was ook al een uur of half elf in de avond.
Na een lange loop kwamen we aan bij het appartement van de man waar we aller vriendelijkst werden ontvangen door 2 andere dochters, er werd verse jus voor ons gemaakt en er werd een comfortabel plekje voor ons geregeld op een tapijt met veel kussens.
En jawel hoor......op het midden van het tapijt begon een dochter te breien, ik was meteen enthousiast en met handen en voeten probeerde ik duidelijk te maken dat handwerken mijn hobby was.
Afijn om een lang verhaal kort te maken, we waren natuurlijk met een doel uitgenodigd bij deze mensen thuis,
Al snel werden allerlei handgemaakte spulletjes neergelegd en te koop aangeboden.
Ik heb ERRUG veel betaald voor de slofjes, maar Ray zei :  Roos als jij het die prijs waard vindt, nou dan heb je toch een mooi en bruikbaar souvenier?
Toegegeven ze zijn prachtig, wat vinden jullie ervan ?

Vakantie foto's 

En meer foto's 

En nog meer foto's 

Voor de dames en heren van de spa in het hotel, waar we ons iedere dag heerlijk lieten masseren, maakte ik wat spulletjes, helaas staat niet alles op de foto.
Ik had ook niet veel bij mij hoor, wat bolletjes katoen en een haaknaald.
De kralen haalde ik van ter plaatse gekochte armbandjes af.

Snoeperige slofjes voor een pasgeboren dametje.

En nog maar weer wat uiltjes, die blijven erg populair en veel mensen willen dat ik ze voor hun maak.
 

Weer eens een andere manier om geld te geven dan de oude vertrouwde saaie enveloppe !

Dit netje haakte ik zonder patroon nadat ik ze op het www meerdere malen zag langs komen.
Het is al op de post, als verrassing voor iemand...............

Dan omhaakte ik nog wat kaarten die ik vond in een goodiebag die ik al een hele tijd terug eens heb gehad,

Voor een goede collega die trouwde maakte ik deze eerste hulp tas voor de huwelijknacht met allerlei spannende spulletjes erin hahaha.
Ook verving ik het etiket van een wijnfles om er iets persoonlijks van te maken.
 
Okay lieve mensen. tot zover mijn update, tot de volgende keer weer.
Liefs Roos xxx

32 opmerkingen:

  1. 50 hondjes haken !!!! oeps je hebt nog wat te doen maar het gaat je zeker lukken,
    Leuke vakantie foto's en je slofjes kaarten en boodschappennet heerlijk wat een leuke dingen allemaal.
    leuk om weer es wat van je te lezen
    Groetjes albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely post with beautiful crafts and pictures !
    Hug
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke hondjes! Leuk verhaal ook van die slofjes, ja zoiets zou ik ook zomaar kunnen doen ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dan heb je nog wel even wat te doen met die hondjes ;-)
    Mooie vakantiefoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh roos toch.. 50 hondjes!!! Das veel meid!! Maar ze zijn echt super schattig... Wat een heerlijke vakantie foto's!!! Jullie hebben genoten, dat straalt VAB de foto's af!!! Enne die slofjes... Ik vind ze fantastisch! Zo ben ik ook hoor.. En je weet als geen ander dat handwerk mooier en met liefde is gemaakt, dat zijn de slofjes dus meer dan waard.. Je bruidsnacht pakket is super! Die zullen zich niet vervelen.. Lieverd, ik lees net dat je iets hier naar toe heb gestuurd, dat hoeft toch helemaal niet.. Gekke roos.. LeeAnn is nog steeds super gelukkig met haar rokje, ze heeft hem bijna de hele vakantie aan gehad.. We vierden zondag de verjaardag van Jasons en LeeAnn, maar helaas heeft mijn vader eerder afscheid moeten nemen, hij had te veel pijn, en voelde zich daardoor niet goed, logisch natuurlijk.. Ik kom net bij hem vandaan.. En ik vind hen er erg witjes uit zien.. Ik hoop dat hij de scan van september nog red.. We zullen zien.. Maar goed lieverd, geniet nog maar lekker na, ook al is het normale leven voor al weer begonnen.. Dikke knuffel van LeeAnn en een heerlijke kus.. Zegt ze... Hahaha.. Liefs, kimmie X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh ik vergeet die geweldige armbandjes van je, die zijn echt gaaf zeg!!!
      Jij kan ook echt alles haken hè?!!
      X

      Verwijderen
  6. Heerlijk haakproject van de hondjes en origineel bedacht v/d trimster!
    Wat een mooie fotocollage heb je gemaakt van de vakantie, jullie hebben duidelijk genoten!!
    En inderdaad, uiltjes blijven leuk om te haken, heb er ook weer een aantal op m'n blog gezet en er is er nog 1 in de maak die hopelijk aan het einde van de week geshowd kan worden.
    Mag ik vragen welke lijm jij gebruikt om de oogjes vast te zetten op het vilt?? En naai je het vilt eerst aan de wol?? Ik heb verschillende soorten textiellijm geprobeerd maar met wisselend resultaat.
    Lieve groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Roos,
    Wat een geweldige vakantiefoto's. Ik kan echt zien dat jullie hebben genoten! Mijn zus en ik waren ooit in Turkije en toen liepen we een winkel binnen met allemaal tapijten. maar eenmaal binnen, kwam de verkoper en maakte de deur op slot. Hij nam ons mee naar de keuken en ging thee zetten. We durfden niet meer naar buiten zonder iets te kopen, maar de kleden waren te duur. gelukkig is mijn zus assertief! Ik moest daar even weer aan terugdenken bij jouw verhaal.

    50 hondjes, wow, da's een boel! maar als ze allemaal verschillend worden blijft het wel een uitdaging!
    Bedankt voor je lieve reactie over ons hondje. Komt goed hoor xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk die sloffen, je had gelijk het patroon moeten vragen.
    Het ziet er allemaal erg gezellig uit.
    En ook de spulletjes die je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pff, wat een werk 50 van die hondjes. Ik denk dat als je klaar bent, geen hondjes meer kan zien. Ze zijn wel leuk.
    Wat een verhaal van die slofjes. Ik zou het ook niet vertrouwen hoor! Maar ze zijn wel apart.
    Die baby schoentjes zijn zo lief met dat gemengde garen en kraaltjes. Ach, de rest van je maaksels ook hoor zoals altijd.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh wat zijn ze schattig je hondejs en heeeeeeellll veel succes met het haken er nog van :-)
    En je foto s heerlijk om ze even te bekijken en wat een prachtig verhaal ik vind je sloffen geweldig en zeker als je het verhaal er achter weet.
    Leuk zeg het armbandje en hoofdband!!!!
    Je slofjes en uiltjes zo schattig.
    Je bent aardig creatief geweest met dat pakket voor je collega erg leuk allemaal.
    Lieve groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jajajaja, i love the gifts for your "just married" friend. So funny!! The hole group of pics are wonderful and i love the owls and the crochet fruit bag. Hugs and happy summer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend leuk dat je zo bij iemand thuis kwam, geweldige slofjes en prachtige foto's allemaal! Allemensen, wat een bestelling, heel veel succes ermee, jij kunt straks geen hondje meer zien. :-) En wat ben je verder ook produktief geweest, wat een leuke dingen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wowwww jij hebt niet stil gezeten zeg wat een prachtige creatie's allemaal ♥ liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Na je leuke boekje op fb volg ik je nu ook hier. Ik ben zelf net begonnen met haken en ik zie hier genoeg leuke dingen voorbij komen waarvan ik hoop ze ooit zelf ook te kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Excellent site. Plenty of helpful information here. I am sending it to some friends ans also sharing in delicious.
    And naturally, thanks in your effort!

    Also visit my weblog :: santa barbara hotel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuke blog ik zag u via andere bloggers.❤

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I have been exploring for a little for any high quality articles or blog posts in this kind of area . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this web site. Reading this information So i am glad to show that I have an incredibly good uncanny feeling I came upon exactly what I needed. I such a lot indubitably will make certain to don't forget this web site and give it a look a relentless basis.

    Sbobet777
    Slot777
    Sbobetcc
    Joker123
    Sbobet168

    Thankyou for sharing!! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  18. How nice that you came to someone's home like this, great garden and beautiful photos! All people, what an order, good luck with it!!

    Wala Meron S128
    Slot99
    Sbobet388
    Live Chat Sbobet
    Joker88

    Thankyou for sharing!! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi, i tһink that і saw you visited my website thus і
    came to “return the favor”.I am attempting to find things to impгove my website!I ѕuppoѕe its ok to use a few
    of your iԁeas!!

    Detik Musik
    Cerita Negeri
    Berita Raga
    Wisata Jalan
    Premium Games Codes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with some pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is magnificent blog. A great read. I’ll definitely be back.

    Random Game Hub
    Indo Siar
    Happy Camp Indo
    Star News Indonesia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nice post. I was checking constantly this blog and I am impressed! Extremely useful information specifically the last part �� I care for such information a lot. I was seeking this certain info for a very long time. Thank you and good luck.

    Joker888
    Bola303
    Slot 123
    Slot88

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Good article! We will be linking to this particularly great content on our website.
    Keep up the great writing.
    Thankyou for sharing.

    Login Sbowin
    Dingdong Buah
    Login Dewa Slot
    Daftar Slot Online
    Slot777 Asia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. You know your projects stand out of the herd. There is something special about them. It seems to me all of them are really brilliant!

    Sbobet88 Slot
    Link Sbobet Login
    Rans Slot88
    Final88 Slot

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I really like your blog.. very nice colors & theme.
    Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you?
    Plz reply as I'm looking to construct my own blog and would like to
    know where u got this from. thank you

    Slot Fafafa Uang Asli
    Fa Fa Fa Uang Asli
    Megawin77
    Mega777 Slot
    Slotwin88

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I got this web blog from my buddy who told me concerning this web blog and at the moment this time I am browsing this web page and reading very informative articles here. Thankyou for sharing.

    Sbobet368
    Idn Slot 99 Online
    Daftar 777lucky
    Bet88 Slot
    Login Lucky Slot

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen