vrijdag 9 september 2011

Armbandjes, lief briefje, uiltje en Bzzzzz

Lekker kleurrijke armbandjes, met verschillende kralen door elkaar.
Ze zijn bestemd voor in het winkeltje en heb ze op een zodanige manier vastgemaakt, dat ze makkelijk te passen zijn zonder dat het kaartje eraf valt.
Zelfs de achterkant is in "stijl ".

Dan kreeg ik van Serah, het dochtertje van Carolien van het keetje van Lien, een hele lieve en mooi versierde brief.
Op deze manier wilde zij mij bedanken voor de ketting die ze van mij kreeg.
Ik vind dit èèn van de mooiste bedankjes die ik ooit van iemand kreeg, dus Serah je ziet wel hoe blij ik er mee ben!


Dan maakte ik voor Jacqueline, van Loves to create by Jacqueline onderstaand uiltje.
Jacqueline heeft sinds kort het haken ontdekt en wilde graag een uiltje maken.
Aangezien ik de meeste haaksels uit het blote koppie doe, zo ook het uiltje, besloot ik er haar èèn te sturen zodat ze het kan proberen na te maken.
Uiteindelijk heb ik er toch maar een soort van beschrijving bij gedaan. Weliswaar in mijn eigen woorden, dus ik hoop dan ook dat het Jacqueline lukt.
Ben errug benieuwd !

En dan nog maar een haakseltje dat in mijn koppie dwarrelde, of beter gezegd Bzzzz-de.
Ik vind het echt een leukert!

Dan wat minder leuk nieuws.......
Ik loop al een aardig tijdje met pijn in heup en schouder. Maar naar de dokter gaan werd steeds uitgesteld door mij, omdat de pijn soms meeviel.
Maar goed gister had ik avonddienst en op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik lopen moest van de pijn.
Daarom vanmiddag naar de huisarts geweest.
Die constateerde in mijn schouder en mijn heup een fikse slijmbeurs-ontsteking.
Dus daar gingen twee spuiten in, met het advies het een paar dagen rustig aan te doen en hopend dat de pijn verminderd of liever gezegd over gaat.
Dit weekend moest ik werken en heb mijzelf met grote tegenzin ziek moeten melden.
Ik weet hoe moeilijk het is vervanging te regelen zeker in het weekend, het voelt nooit prettig tenopzichte van je collega"s.
Aan de andere kant, ik heb zoveel pijn dat het onmogelijk is op een normale manier mijn werk te doen.
In de zorg is het nou eenmaal veel til en sjouwwerk.

Ik vertrouw erop dat ik snel weer pijn-vrij ben en aan de slag kan.
Dan ga ik nu maar weer even liggen, want dat is op het moment de prettigste houding voor mijn heup.

Iedereen een fijn weekend gewenst!
Posted by Picasa

18 opmerkingen:

  1. Wat een leuke creaties heb je weer gemaakt Roos!
    Beterschap met de slijmbeurs-ontstekingen, hopelijk werken de injecties goed en ben je snel van de pijn af! Maar even rustig aan doen hoor.
    Rustig en goed weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schattig bijtje!
    ik ben niet zo'n ster in haken, maar dit wil ik wel eens proberen.
    hier heb je zeker ook geen patroon van... ;-)
    sterkte met je slijmbeursontsteking, ik weet uit ervaring hoe pijnlijk dat is!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roos,

    Nou het beste en beterschap van mij...
    heel vervelend en pijnlijk die ontsteking.
    Pracht van creaties heb je weer gemaakt.
    Ondanks alles toch een goed weekend, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel beterschap! Rustig aan doen is opeens niet meer leuk als het verplicht wordt...
    Leuke creaties heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heb je dat weer leuk gedaan roos...!!
    die uil is helemaal geweldig maar ja, ik ben dan ook gek op uiltjes...haha

    fijne avond nog allemaal
    kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Roos, veel beterschap. Je had geen andere keus dan ziek melden. Nu lekker rustig aan doen en hopen dat je snel van de pijn af bent.

    Wat ben je weer lekker crea bezig geweest. Oh, die armbandjes zijn zo schattig. Ik heb mijn dochters beloofd samen armbandjes te gaan maken. Ik stel het steeds uit. Rijgen is geen probleem, maar ik krijg ze steeds niet stevig vast.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schattig uiltje en bijtje!!

    wat vervelend die ontstekingen, heel veel beterschap gewenst.
    liefs Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey lieve Roos, wat rot van je ontsteking! Ik heb ooit een beginnende ontsteking aan mijn schouder gehad en dat deed al heel veel pijn! Als je zou gaan werken, wordt het alleen maar erger, dus het is de goede keuze! zet al die schuldgevoelens(heel herkenbaar!) toch maar even opzij! Hopelijk ben je gauw van de pijn af.
    Ahhh wat lief om het briefje van Serah terug te zien, ik zal het haar morgen laten zien. En wat ongelooflijk lief dat je een uiltje met beschrijving maakt, jij doet ook altijd alles om anderen te helpen he? De armbandjes met kaartjes zijn ook zo uitverkocht, wedden?
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte!! Niet prettig, zulke spuiten.... Hopelijk voel je je snel weer een stuk beter. Doe je wel een beetje rustig aan?? Je klinkt zo fanatiek! ;-) Gewoon op de bank blijven en lekker uiltjes haken en mooie armbanden maken, ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Roos
    Allereerste wat erg dat je thuis zit met die onstekingen jeetje dat zal best pijn doen en spuiten oehhh nou mij had je bij elkaar kunnen rapen enggggg.
    Wat zijn je armbandjes toch schattig echt en wat een goed idee om er zo een kaartje aan te maken.
    Heel erg bedankt voor je uiltje erg leuk en lief van je dat je hem verstuurt hebt
    Ik ben er nog niet aan toe gekomen ben eerst nog met een aantal andere projectjes bezig maar als ik er 1 af heb dan zal ik hem zeker laten zien aan je en de beschrijving nou ik snap het hoor heel duidelijk.
    Lekker van het weer genieten en een beetje bijkomen doet een mens altijd goed.
    Fijn weekend liefs Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke creaties heb je weer gemaakt.
    En doe rustig aan.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beterschap meid, hopen dat je snel weer opknapt. Kan je weer in die andere lappenmand duiken, die is toch beter...haha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke creaties heb je allemaal weer gemaakt.
    Veel beterschap hoop dat de injecties voor jou geholpen hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben een aantal maanden niet meer op je bloggie geweest en heb even rondgeneusd .Wat heb je toch leuke uiltjes gemaakt,echt een leuk patroontje.Menuutje is ook super trouwens,Alleen met jou momenteel niet zo goed las ik.Ik hoop dat je snel weer de oude mag zijn en wens je hierbij dan ook heel veel sterkte!

    Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooh no jij ook al heup en schouder problemen? ik zit al een week thuis met een waarschijnlijke slijmbeurs ontsteking in mijn heup. Maandag ochtend uitslag van de fotos :( heel veel beterschap en doe echt rustig aan!

    je hebt trouwens weer prachtige dingen gemaakt! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach gat wat vervelend beterschap, je het wel weer leuke spulletjes gemaakt. Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat schattig dat bij-tje...beterschap, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen